Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Møllers Garn
CVR-nr.: 31712823
Jernbanegade 8A, 9800 Hjørring 
E-mail: mollersgarn@gmail.com
Tlf.: 98 92 41 91

Betaling

Møllers Garn modtager betaling med Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro, i fløgende valutaer:
DKK, SEK, NOK, EUR, GBP og USD.

 

(Indsæt betalingsmuligheder og, hvis der tages kortgebyrer, satserne herfor.)
(Hvis I tilbyder betaling med bankoverførsel, check el. lign., indsæt da følgende sætning: 

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering

Møllers Garn tilbyder forsendelse med Postnord både til Danmark og Udlandet, se fragtpiser herunder:

 

Levering:

Danmark

Udlandet, Færøerne og 
Grønland*

 

 

Vægt op til 100 g:

Vægt op til 500 g:
Vægt op til 2500 g:

30,-

40,-

60,-

40,-

60,-

120,-

 

 

Møllers Garn afsender deres ordre efter 2 - 3 hverdage, Postnord levere indenfor 1 - 5 hverdage. Derfor kan der gå op til 8 hverdage inden du modtager din bestilling.

*Varer til udlandet forlænges leveringen med 1 til 2 dage.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til mollersgarn@gmail.com eller ved at benytte Returneringsformularen din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen, indtil Møllers Garn har modtaget varen.

Varens stand, når du sender den retur

Manglende original emballage / banderole kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage / banderole.

Ved retunering af garnnøgler skal vægten ligeledes være identisk med vægtangivelsen på banderolen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Møllers Garn, Jernbanegade 8A, 9800 Hjørring.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Møllers Garn, Jernbanegade 8A, 9800 Hjørring

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Møllers Garn og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på mollersgarn.dk er Sarah Møller Larsen. 

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Møllers Garn, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mollersgarn@gmail.com

 

GDPR - Den nye databeskyttelsesforordning

Den 25. maj 2018 trådte EU's nye databeskyttelsesforordning, også kendt som GDPR, i kraft i hele EU og EØS-landene.

 

Ideen med den nye lovgivning er, at sikre at dine personoplysninger bliver håndteret korrekt, og at de ikke bliver brugt til noget andet, end de specifikke formål som vi har oplyst dig om, eller som du har givet dit samtykke til. 

 

Vi indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at kunne tilbyde den serviceydelse, vi kan give dig eller du har anmodet om, eller som er påkrævet for at kunne opfylde retlige forpligtelser. Normalt vil det dreje sig om oplysninger om dit navn og kontaktoplysninger som e-mail, telefonnummer etc. Vi tager ikke del i, eller opbevarer persondata, som kan opleves som "følsomme".

 

Vi kan videregive dine personoplysninger til samarbejdspartnere i forbindelse med forretningsgangen vedr. tekniske detaljer, artikler, leveringer priser etc.. Dette kan være en forudsætning for, at vi kan levere vores tjenester. Vi sletter dine oplysninger når de bliver overflødige, og ikke længere er nødvendige. Vi anvender kun information om dig, som er normal for vores samhandel og kommunikation, så som regelmæssig kontakt vedrørende prøvninger, begivenheder, inklusiv information, som indbydelser til messer eller generelle oplysninger om Møllers Garn. 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lene Møller Larsen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Tak fordi du handler hos os, vi håber du er tilfreds med vores service, du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du måtte have kritik, positiv som negativ. Tak.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 17. december 2017.